Visma Business (VBOnline)

For å sette opp integrasjon med VBOnline, må du først opprette en API-bruker på selskapet ditt i VBOnline.

Når API-brukeren er opprettet, kan integrasjonen aktiveres mot Kredin.

Ta kontakt med Kredin support med support: 620 22320 /support@kredin.no  for veiledning og videre oppsett. Vi hjelper deg gjerne gjennom prosessen.

 

Hvorfor bør jeg ha integrasjon? 

Å ha integrasjon – spesielt mellom Kredin og regnskapssystemet ditt – gir deg flere fordeler som sparer både tid og penger. 

🔄 Automatisert arbeidsflyt

Integrasjonen gjør at all info fra reskontroen (åpne poster, betalinger osv.) speiles automatisk i Kredin. Du slipper manuell punching eller dobbel føring. Når kunden betaler kravet inkludert renter og gebyrer, lager Kredin et regnskapsbilag som legges på riktig konto i regnskapet ditt. 

⏱ Tid spart

Systemet sender ut påminnelser, purringer og betalingsoppfordringer helt automatisk – basert på de kriteriene du selv setter. Det gjør at du bruker mindre tid på oppfølging av kunder som ikke betaler.

💸 Bedre kontantstrøm

Fordi systemet følger opp raskere enn et inkassobyrå og du beholder hele kravet selv (inkludert renter og gebyrer), får du pengene raskere og beholder mer.

📬 Automatisk utsendelse

Både e-post og brevpost går automatisk ut til kunden – du slipper å følge opp manuelt.

✅ Full kontroll

Du velger selv om du vil kjøre hele purreløpet, eller bare sende ut betalingsoppfordringer.
Systemet varsler deg når rettslige skritt kan tas, basert på kriteriene du har satt.
Kredin oppretter dokumentene for deg – og du signerer før de sendes.
Du har full kontroll over når og hvordan rettslige tiltak iverksettes.

🎯 Gevinst

  • Du har brukt minimalt tid på oppfølgingen.
  • Du har beholdt hele kravet, renter og gebyrer selv.
  • Du har handlet innenfor et mer effektivt lovverk enn inkassobransjen.

 

Ønsker du hjelp med å sette opp integrasjon, ta kontakt med support: 620 22320 /support@kredin.no 

Var denne artikkelen nyttig?