Visma Business NXT
Steg for steg guide
Denne veiledningen vil ta deg gjennom trinnene for oppsett av Business NXT integrasjon i Kredin.
Gå til konto.kredin.cloud
Introduksjon
Følg trinnene nøye for en vellykket konfigurasjon.
Klikk "Ny integrasjon"
Opprett en ny integrasjon.
Klikk "Velg regnskapssystem"
Velg regnskapssystemet.
Klikk "Business Nxt"
Velg Business Nxt.
Klikk "Ok"
Godkjenn handlingen.
Klikk "Accept"
Godta vilkårene.
Bytt tilbake til Kredin
Klikk "Lagre"
Lagre endringene.
Velg hvor langt tilbake du vil hente data
Sett dato for hvor lang tid tilbake Kredin skal innhente utestående, feks 3 år tilbake i tid.
Velg gjerne 1 antall dager over forfall, slik at det som forfalt i går, leses inn i Kredin i dag.
Velg konto for føring av dine gebyr og rente inntekter ( det er forhåndsinnstillt på det som er vanlig for Visma NXT)
Kryss av for om du ønsker at systemet skal innhente opplysninger fra Brønnøysundregisteret eller om systemet kun skal innhente opplysninger fra regnskapet ditt. Dette kan også endres på i etterkant.
Velg denne om du vil hente kundeadresser fra Brønnøysundregisteret
Endre kundetype og adresser, ved eksakt treff i Brønnøysundregisteret.
Lagre dine valg for å aktivere integrasjon
Klikk på lenken.
Vent et øyeblikk til boksen med "Gå til Reskontro-siden" dukker opp....
Naviger til Reskontro-siden.
Gratulerer! Du speiler nå åpne poster fra Business NXT direkte inn i Kredin, og kan benytte vår autopilot funksjon
Du kan nå enkelt starte saker i Kredin
Hvorfor bør jeg ha integrasjon?
Å ha integrasjon – spesielt mellom Kredin og regnskapssystemet ditt – gir deg flere fordeler som sparer både tid og penger.
🔄 Automatisert arbeidsflyt
Integrasjonen gjør at all info fra reskontroen (åpne poster, betalinger osv.) speiles automatisk i Kredin. Du slipper manuell punching eller dobbel føring. Når kunden betaler kravet inkludert renter og gebyrer, lager Kredin et regnskapsbilag som legges på riktig konto regnskapet ditt.
⏱ Tid spart
Systemet sender ut purringer, betalingsoppfordringer og evt. videre rettslige skritt helt automatisk – basert på de kriteriene du selv setter. Det gjør at du bruker mindre tid på oppfølging av kunder som ikke betaler.
💸 Bedre kontantstrøm
Fordi systemet følger opp raskere enn et inkassobyrå og du beholder hele kravet selv (inkludert renter og gebyrer), får du pengene raskere og beholder mer.
📬 Automatisk utsendelse
Både e-post og brevpost går automatisk ut til kunden – du slipper å følge opp manuelt.
✅ Full kontroll
Du velger selv om du vil kjøre hele purreløpet, eller bare sende ut betalingsoppfordringer.
Systemet varsler deg når rettslige skritt kan tas, basert på kriteriene du har satt.
Kredin oppretter dokumentene for deg – og du signerer før de sendes.
Du har full kontroll over når og hvordan rettslige tiltak iverksettes.
🎯 Gevinst
- Du har brukt minimalt tid på oppfølgingen.
- Du har beholdt hele kravet, renter og gebyrer selv.
- Du har handlet innenfor et mer effektivt lovverk enn inkassobransjen.
Ønsker du hjelp med å sette opp integrasjon, ta kontakt med support: 620 22320 /support@kredin.no