Visma Business NXT

Denne veiledningen vil ta deg gjennom trinnene for oppsett av Business NXTintegrasjon i Kredin.

Steg for steg guide

Denne veiledningen vil ta deg gjennom trinnene for oppsett av Business NXT integrasjon i Kredin.

Gå til konto.kredin.cloud

 Introduksjon

Følg trinnene nøye for en vellykket konfigurasjon.

Introduction

Klikk "Ny integrasjon"

Opprett en ny integrasjon.

Klikk 'Ny integrasjon'Klikk "Velg regnskapssystem"

Velg regnskapssystemet.

Klikk 'Velg regnskapssystem'

Klikk "Business Nxt"

Velg Business Nxt.

Klikk 'Visma Nxt'

Klikk "Ok"

Godkjenn handlingen.

Klikk 'Ok'

Klikk "Accept"

Godta vilkårene.

Klikk 'Accept'

Bytt tilbake til Kredin

Bytte til 'konto.kredin.cloud'

Klikk "Lagre"

Lagre endringene.

Klikk 'Lagre'

Velg hvor langt tilbake du vil hente data

Sett dato for hvor lang tid tilbake Kredin skal innhente utestående, feks 3 år tilbake i tid. 

Velg hvor langt tilbake du vil hente data

Velg gjerne 1 antall dager over forfall, slik at det som forfalt i går, leses inn i Kredin i dag.

Velg hvor mange dager over forfall før du vil se åpne poster i Kredin

Velg konto for føring av dine gebyr og rente inntekter ( det er forhåndsinnstillt på det som er vanlig for Visma NXT)

Velg konto for føring av dine gebyrinntekter

Velg konto for føring av dine renteinntekter

Kryss av for om du ønsker at systemet skal innhente opplysninger fra Brønnøysundregisteret eller om systemet kun skal innhente opplysninger fra regnskapet ditt. Dette kan også endres på i etterkant. 

Velg denne om du vil beholde dine kundeadresser i Business NXT

Velg denne om du vil hente kundeadresser fra Brønnøysundregisteret

Endre kundetype og adresser, ved eksakt treff i Brønnøysundregisteret.

Velg denne om du vil hente kundeadresser fra Brønnøysundregisteret

Lagre dine valg for å aktivere integrasjon

Klikk på lenken.

Lagre dine valg for å aktivere integrasjon

Vent et øyeblikk til boksen med "Gå til Reskontro-siden" dukker opp....

Naviger til Reskontro-siden.

Vent et øyeblikk til boksen med 'Gå til Reskontro-siden' dukker opp....

Gratulerer! Du speiler nå åpne poster fra Business NXT direkte inn i Kredin, og kan benytte vår autopilot funksjon

Gratulerer! Du speiler nå åpne poster fra Business NXT direkte inn i Kredin, og kan benytte vår autopilot funksjon

Du kan nå enkelt starte saker i Kredin

Du kan nå enkelt starte saker i Kredin

 

Hvorfor bør jeg ha integrasjon? 

Å ha integrasjon – spesielt mellom Kredin og regnskapssystemet ditt – gir deg flere fordeler som sparer både tid og penger. 

🔄 Automatisert arbeidsflyt

Integrasjonen gjør at all info fra reskontroen (åpne poster, betalinger osv.) speiles automatisk i Kredin. Du slipper manuell punching eller dobbel føring. Når kunden betaler kravet inkludert renter og gebyrer, lager Kredin et regnskapsbilag som legges på riktig konto regnskapet ditt. 

⏱ Tid spart

Systemet sender ut purringer, betalingsoppfordringer og evt. videre rettslige skritt helt automatisk – basert på de kriteriene du selv setter. Det gjør at du bruker mindre tid på oppfølging av kunder som ikke betaler.

💸 Bedre kontantstrøm

Fordi systemet følger opp raskere enn et inkassobyrå og du beholder hele kravet selv (inkludert renter og gebyrer), får du pengene raskere og beholder mer.

📬 Automatisk utsendelse

Både e-post og brevpost går automatisk ut til kunden – du slipper å følge opp manuelt.

✅ Full kontroll

Du velger selv om du vil kjøre hele purreløpet, eller bare sende ut betalingsoppfordringer.
Systemet varsler deg når rettslige skritt kan tas, basert på kriteriene du har satt.
Kredin oppretter dokumentene for deg – og du signerer før de sendes.
Du har full kontroll over når og hvordan rettslige tiltak iverksettes.

🎯 Gevinst

  • Du har brukt minimalt tid på oppfølgingen.
  • Du har beholdt hele kravet, renter og gebyrer selv.
  • Du har handlet innenfor et mer effektivt lovverk enn inkassobransjen.

 

Ønsker du hjelp med å sette opp integrasjon, ta kontakt med support: 620 22320 /support@kredin.no 

Var denne artikkelen nyttig?